دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
*مقاله درمورد تفکر استراتژیک*
تفکر استراتژیک
مدیران همواره با واژه های «مبهم» و «چندمعنای» ادبیات مدیریتی مواجه بوده اند. تبیین این واژه هـــــا می تواند در شناخت و بهره گیری بهتراز مباحث نظری سودمند باشد. استــــراتژی یکی از این زمینه هاست که با واژه هایی همچون برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک، تفکر استراتژیک و... انباشته شده است. هریک از این واژه ها خود گرفتار چند تعبیری و چند گونه نگری است. مایکل کازامانو و کنستانینوس مارکیدس (M.CUSUMANO & C.C- MARKIDES-2001) در مقدمه کتاب خود می نویسند: «فقدان یک تعریف همه پذیر، زمینه را برای هجوم تعابیر جذاب و عبارات باب روز گشوده است و این امر بر ابهام ما در مورد اینکه استراتژی چیست و یا چه باید باشد می افزاید».(1) تعجبی نیست که نشریه اکونومیست در مقاله ای ادعا می کند: «هیچکس به راستی نمی داند که استراتژی چیست؟»ایـــن مقاله به رویکرد تفکر استراتژیک می پردازد. زیربنای این مقاله، مقاله قبلی ما با عنوان «رویکردهای نوین استراتژی(2)» است که در اینجا بخش مهمی از آن، یعنی «تفکر استراتژیک» موردبررسی کاملتر و گسترده تری قرار می گیرد. در این بررسی ضرورت تفکر استراتژیک و مزیتهای آن، ماهیت و کارکرد آن و درنهایت یک الگوی مفهومی برای این شیوه تفکر تشریح می شود. منظور اصلی مقاله تنها تبیین این رویکرد مهم مدیریتی نیست بلکه آنچه امید داریم در انتهای مقاله حاصل شود شکل گیری مجموعه ای از مؤلفه های دیدگاهی پیرامون محیط کسب و کار است. دیدگاهی که می تواند اثربخشی مدیران را توسعه بخشد.
اگر رویکردهای «نوین» استراتژی نبود، امروز استراتژی (همچون بسیاری از مفاهیم دیگر مدیریتی) به تاریخ ادبیات مدیریتی سپرده شده بود. دلیل این امر عدم تطابق ماهیت رویکردهای «کلاسیک» استراتژی با محیط کسب و کار امروز است. محیط کسب و کار امروز با ویژگیهایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی، تحولات ناپیوسته و جهشی، تغییرات پی درپی پارادایم ها و رقابت بدون حیطه بندی قابل تعریف است و این خصوصیات صحت پیش بینــی محیط آینده را به شدت تضعیف می کند. در یک نظرسنجی که در سال 1984 توسط نشریه اکونومیست از 16 نفر شامل وزرای اقتصاد، دانشجویان دانشگاه هاروارد و رؤسای شرکتهای چندملیتی درمورد پیش بینی ده سال آینده صورت گرفت، بیش از 60 درصد پیش بینی ها با خطای زیادی همراه بود
(3) آنان با تمام تخصص و تجربیات خود نتوانسته بودند پیش بینی های صحیحی از قیمت نفت، مقایسه اقتصاد سنگاپور با استرالیا و دیگر موارد سوال را ارائه دهند. مبنای برنامه ریزی استراتژیک، پیش بینی محیط (فرصتها و تهدیدات) آینده است و در جایی که بین پیش بینی (در زمان برنامه ریزی) و واقعیت (در زمان اجرا) تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اثربخشی آن از بین می رود. برنامه ریزی استراتژیک به محیطی باثبات و پایدار، عوامل محیطی در تعادل با تغییرات پیوسته، کنش و واکنش قابل فهم و قابل پیش بینی نیاز دارد و در فقدان چنین شرایطی از کارکرد موثر بازمی ماند. شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست:
1 - در برنامه ریزی استراتژیک، کار براساس داده های محیطی و داخلی شکل می گیرد، بدون اینکه سنجیده شود که این داده ها تا چه اندازه معتبر و قابل تکیه هستند. در شرایط پیچیده کسب و کار امروز فهم صحیح و کامل محیط، کاری دشوار و در بسیاری موارد ناممکن است: براساس تجارب گذشته بروز بحران در منطقه خاورمیانه سبب افزایش بهای نفت می شود. چرا در دوران حمله آمریکا به کشور عراق بهای نفت سقوط کرد؟
در آغاز ظهور تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار، دو استاندارد وی-اچ-اس (نوار بزرگ) و بتاماکس (نوار کوچک) وجود داشت. استاندارد دوم در مواجهه با رفتار بازار از بین رفت. چرا مخترع استاندارد بتاماکس (سونی) این رفتار را به درستی درک نکرده بود؟
امروز شرکتهای بنز و بی.ام.و بر روی دو تکنولوژی متفاوت از خودروهای هیدروژنی کار می کنند. درعمل یکی از دو تکنولوژی با نیاز مشتری تطابق بهتری داشته و دیگری را به حاشیه و یا خارج از بازار می راند. چه کسی می تواند به درستی تشخیص دهد رفتار بازار کدام تکنولوژی را موفق و کدام یک را حذف خواهدکرد؟
2 – اســـــاس برنامه ریزیهای استراتژیک پیش بینی روند امور است، ولی تغییرات ناپیوسته مانند تحولات تکنولوژیک، اجتماعی و یا سیاسی قابل پیش بینی نیستند. امروز تکنولوژی لوحهای فشرده تصویری (VIDEO COMPACT DISC-VCD) تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار و بازارهای مربوطه را تحت فشار قرار داده است. هر نوع برنامه ریزی که ده سال پیش (قبل از ظهور این تکنولوژی) برای بازار دستگاههای ضبط و پخش نوارهای ویدیویی انجام شده باشد امروز بی اعتبار است. بسیاری از برنامه ریزیهای امروز نیز ممکن است با ظهور تکنولوژی های جدید به سرنوشت مشابهی دچار گردد.
3 - مبنای برنامه ریزیهای استراتژیک «تحلیل» داده هاست و این شیوه تفکر (تفکر همگرا) فاقد قدرت لازم برای «خلاقیت» (تفکر واگرا) به عنوان درونمــایه اصلی استراتژی های تحول بخش است. هنری مینتزبرگ (H.MINTZBERG) در مقالات خود مکرراً به این واقعیت اشاره دارد که برنامه ریزیهای استراتژیک به دلیل ماهیت تحلیلی خود «برنامه» ایجــاد می کنند و نه استراتژی و آنچه استراتژی ها را اثربخش می سازد سنتز خلاقانه است.(4)
4 - برنـــــامه ریزی های استراتژیک نوعی مدل سازی از دنیای واقعی است که با پردازش اطلاعات مربوط به عوامل مهم داخلی و خارجی، استراتژی را فرموله می کند. محیط پیچیده کسب و کار امروز نمی تواند توسط الگوهای ساده خطی به درستی مدل سازی شود و این امر صحت استراتژی حاصل را مورد سؤال قرار می دهد. یان ترنر (I.TURNER) استاد دانشگـاه برونل (BRUNEL) دراین خصوص می گوید: «قابلیت ما در پیش بینی آینده محدود است، زیــــرا حتی یک تغییر کوچک در پدیده های به ظاهر بی ارتباط، می تواند به تغییرات عمده ای در کل سیستم منجر شود. چگونه هنگامی که دنیا درحال تغییرات سریع و غیرقابل پیش بینی است و کنترلی بر منابع حیــــــاتی موردنیاز وجود ندارد، سازمانها می توانند استراتژی را فرموله و پیاده کنند»؟ (5) الگوهای برنامه ریزی استراتژیک با انتخاب برخی از عوامل (محیطی و داخلی) و رهاسازی سایر عوامل به ظاهر بی اهمیت روش «جـــزءنگری» (REDUCTIONISM) را دنبال می کنند و بدین لحاظ برای مدل سازی تغییرات غیرخطی کسب وکار امروز مناسب نیستند.
در مقابل تنگناهای برنامه ریزی استراتژیک، برای محیط کسب و کار امروز «تفکر استراتژیک» پیشنهاد شده است. تفکر استراتژیک رویکردی است که مبتنی بر اصول استراتژی، تفکر واگرا و خلاقانه را برای خلق یک استراتژی ارزش آفرین توصیه می کند. تفکر استراتژیک بیش از جنبه های فرایندی و متدولوژیک به استراتژی به عنوان یک هنر نگاه می کند.
این دو رویکرد (برنامه ریزی و تفکراستراتژیک) به دو انتهای طیف مکاتب دهگانه استراتژی تعلق دارند.(6) برنامه ریزی استراتژیک جزو مکتب «طرحریزی» است که در محیط قابل شناخت و قابل پیش بینی اثربخش است و تفکر استراتژیک با مکتب «یادگیری» تعریف می شود که برای محیط غیرقابل درک و پیش بینی مناسب است. بدین ترتیب «تفکر استراتژیک» در محیط پرتحول و غیرقابل پیش بینی امروز رویکرد مناسب «راهبری» سازمان شمرده می شود. رویکردی که می تواند سازمان را نسبت به رقیب برتری بخشد و سهم بیشتری از منافع بازار را نصیب آن سازد. آدریان اسلوتسکی (A.SLYWOTSKY) در کتــــاب خود با عنوان «مهاجرت ارزش» می نـویسد: «بسیاری از اوقات، یک شرکت تازه وارد و کوچک با یک استراتژی نوآورانه و قوی، همـــه منافع یک صنعت را از آن خود می سازد».(7) تفکر استراتژیک یک مهارت حیاتی مدیریت در هزاره جدید است. مهارتی که لازمه توانمندسازی سازمان برای بقا و رشد در محیط به شدت رقابتی امروز است.
«تعریف» ابزاری برای معرفی مفاهیم و رویکردهاست، ولی معرفی «تفکر استراتژیک» ازطریق تعریف آن کاری کم ثمر است. علت این امر در پیچیدگی مفهومی این رویکرد نهفته است. تعاریف متعددی که برای تفکر استراتژیک ارائه شده هریک به جنبه هایی از این رویکرد توجه داشته اند، هرچند هیچ یک تمامی ابعاد را در برندارند. در چنین شرایطی بهتر است برای معرفی به جای تعاریف، به ماهیت و ویژگیهای تفکر استراتژیک پرداخته و بدین ترتیب تلاش شود تا نمای صحیحی از این رویکرد تصویر گردد.
از دیدگاه ماهوی تفکر استراتژیک یک «بصیـــرت و فهم» است. این بصیرت کمک می کند تا در شرایط پیچیده کسب و کار
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
دولت که نهاد اصلی و پایه در هر سیستم سیاسی است زمینه اصی عملکرد بودجه میباشد برحسب تحولاتی که در زندگی اقتصادی جوامع روی داده حدود و وظایف دولتها هم تغییر کردهاست.
هرقدر دولتها در برابر جامعه وظایف بیشتری را عهدهدار گردند به همان نسبت مالیه عمومی و بودجه اهمیت بیشتری پیدا کردهاست و دامنة قوانین مالی وسیعتر میگردد، هنگامی که گروهی از افراد شیوه دفاع خود را در غالب سازمان متشکل کردهاند دولت پا به عرصه وجود نهادهاست.
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات بودجه و نقض دولت در اقتصاد
دوره ابتدایی( سیستم فئودال)
نقشهای دولت( اهداف سیاستگذاری بخش عمومی)
منشاء اصطلاح بودجه
تاریخچه بودجه
تاریخچه بودجه در ایران
ضرورت بودجه و بودجهنویسی
اهمیت بودجه
نیاز بودجهبندی در سازمانها
فصل دوم
اصول بودجه
نظریههای مختلف در خصوص تعامل بودجه
نقشهای چهارگانه دولت
فصل سوم
ارتباط بودجه با اقتصاد کلان
تعادلهای اساسی اقتصادی
نمودار سیاست انطباقی
فصل چهارم
ارتباط بودجه با برنامهریزی اقتصادی در کشورهای در حال توسعه
برنامه اقتصادی کشورها
فصل پنجم
مراحل بودجه، دور بودجهای یا چرخه بودجه و سیکل بودجه
سیکل بودجه
فصل ششم
روشهای پیشبینی درآمدها و هزینهها
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3000 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارتهای مورد نیازشان، آموزش داده میشود. دورههای کارآموزی شامل مشاغل صنعتی و یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، میشود. کارآموزان، مهارتهای مورد نیاز در پیشه خود را در دورههای کارآموزی میآموزند. معمولا بیشتر آموزشهای دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام میگیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارتهای لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیدهاند، کار خود را در محل، ادامه میدهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دورهها، آموزشهای نظری نیز در آنها گنجانده میشوند که به شکل رسمی در دورههای ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاههای فنی و حرفهای یا دانشگاهها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام میگیرد.
کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۰۳۹۲ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۲)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام میپذیرد. نگهداری و تعمیر و همچنین بهرهبرداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران میباشد.
پیشینه احداث و بهرهبرداری موفق اولین راهآهن در ایران به سال ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راه آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل برمیگردد. این طرح اگرچه در نظر بود تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنیهای پیمانکارهای بلژیکی به شکست انجامید و خطوط آن، برچیده و برای احداث تلگراف استفاده شد. در سال ۱۸۸۲ (میلادی) و ۱۲۶۱ شمسی خط تراموایی بین تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد. عرض این راه آهن یک متر بود و به وسیله مسیو بواتال فرانسوی اجرا شد و بعدها به یک بلژیکی واگذار شد.
در ۹ نوامبر ۱۸۹۰ ناصرالدین شاه قاجار پیماننامهای با روسیه تزاری امضا کرد که ایران را از ساخت راه آهن تا ده سال باز میداشت. این محدودیت در دسامبر ۱۸۹۹ برابر با شروط وام ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ فرانکی روسیه با دستخط مظفرالدینشاه برای ده سال دیگر تمدید شد.
فهرست مطالب
گزارش کارورزی راه آهن... 1
پیشگفتار. 1
میزان رضایت دانشجو از این دوره. 1
فصل اول
مقدمه
مقدمه.. 3
راه آهن سراسری... 4
تکمیل خطوط ریلی... 4
ساخت و توسعه خطوط ریلی... 5
بهرهبرداری... 5
فصل دوم
معرفی محل کارآموزی
چشم انداز. 8
ماموریت سازمان... 8
نمودار تشکیلاتی... 9
ادارات کل و دفاتر ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران :9
فصل سوم
فعالیت های انجام شده توسط کارآموز
صنعت ریل سازی راه آهن... 13
تاریخچه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان... 13
تعمیر ونگهداری به روش سنتی در شرکت راه آهن... 15
تعریف سوزن:16
آچار کشی ( پیچ شروپ ،پابند ، اتصالی ، پیچهای ریل هادی وانگشتیها). 21
تعویض تراورس چوبی:24
لایروبی کانال ،لایروبی پلهاوتقویت اطراف آن:26
فنر کوبی :26
علف زنی در مناطق کویری بوته زنی... 27
دیلم کاری:27
تنظیم عرض خط :28
شیروانی سازی... 28
آچار کشی پابند ریل.. 29
آچار کشی پیچ شروپ... 29
زوال ریزی ترانشه:29
تقویت خاکریز ، تقویت سیل بند ها. 30
آچار کشی پیچ اتصالی... 30
تعویض اتصالی... 30
تعویض پیچ ومهره اتصالی... 30
ماسه روبی خط... 31
نصب تابلو ها. 32
پارامترهای تعمیرات و نگهداری در شبکه راه آهن... 33
فصل چهارم
پیشنهادات و نتایج
نتیجه گیری:35
نقاط ضعف... 35
نقاط مثبت.... 35
منابع.. 37
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بینالملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایهگذاری در توسعه زیرساختهای مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویتهای سرمایهگذاری در این راستا از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویتبندی زمینههای سرمایهگذاری، اقدام به تبیین مدلی نموده است که در آن صنایع مختلف از نظر قابلیت بازارسازی بینالمللی در تجارت الکترونیکی، اولویتبندی میشوند. از جمله نتایج حاصل از تحقیق حاضر، اولویتبندی صنایع با ISIC چهار رقمی و دو رقمی میباشد. تعیین راهبردهایی که بتوان با استفاده از آن، زمینه موفقیت صنایع در بازارسازی بینالمللی در تجارت الکترونیکی را افزایش داد، از دیگر نتایج ارائه شده در این مقاله، میباشد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
1. ادبیات موضوع
2. قابلیت بازارسازی در تجارت الکترونیکی
3. آزمون خرید الکترونیکی
1-3. ویژگیهای محصول
2-3. آشنایی و اعتماد مشتری نسبت به مارک تجاری محصول
3-3. ویژگیهای مشتری
4. روش تحقیق
1-4. جامعه آماری و جمعاوری دادهها
2-4. فرضیات تحقیق
3-4. طراحی مدل
جمعبندی و ملاحظات
منابع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 539 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه بود. این پژوهش از نظر موضوع در حوزه تحقیقات آموزش و پرورش قرارمی گیرد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه است.
برای بدست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران استفاده شده است ، و حجم نمونه 160 نفر تعیین شد. در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است: پرسشنامه پیوند با مدرسه و پرسشنامه حمایت تحصیلی. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از مدیران مدارس شهر مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد. دراین پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون ها نشان میدهد حمایت تحصیلی دانش آموزان توانایی پیش بینی متغیر پیوند با مدرسه و همه مؤلفه های آن را دارا می باشد. در نتیجه فرضیه اصلی تحقیق عبارتست از: بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ، که مورد تایید قرار می گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 4
1-4- اهداف پژوهش.... 5
1-4-1- هدف اصلی.. 5
1-4-2- اهداف فرعی.. 5
1-5- سوالات پژوهش.... 5
1-5-1- سوال اصلی.. 5
1-5-2- سوالات فرعی.. 6
1-6- فرضیات پژوهش.... 6
1-7- قلمرو پژوهش.... 6
1-7-1- قلمرو موضوعی.. 6
1-7-2- قلمرو زمانی.. 6
1-7-3- قلمرو مکانی.. 6
1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش.... 6
فصل دوم ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه. 11
2-2- پیوند با مدرسه. 11
2-2-1- تعریف مدرسه. 11
2-2-2- اهمیت بررسی پیوند با مدرسه. 11
2-2-3- تعاریف پیوند با مدرسه. 13
2-2-4- تئوری های پیوند با مدرسه. 13
2-2-4-1- تئوری کنترل اجتماعی.. 13
2-2-4-2- تئوری خود کنترلی.. 32
2-2-4-3- مدل رشد اجتماعی.. 39
2-2-5- سبک های پیوند با مدرسه. 41
2-2-6- نقش خانواده در پیوند با مدرسه. 43
2-3- حمایت تحصیلی.. 46
2-3-1- تعاریف... 46
2-3-2- نظریات حمایت تحصیلی.. 46
2-3-3- شخصیت معلم ویژگی های معلم و فشارهای روانی معلم.. 47
2-3-4- امنیت عاطفی معلم.. 48
2-3-5- نگرش های معلم.. 49
2-3-6- سبک های معلم.. 50
2-3-7- ارزش صحبت کردن معلم.. 51
2-3-8- فشارهای روانی معلم.. 52
2-3-9- نفش خانواده در حمایت تحصیلی فرزندان.. 53
2-4- پیشینه تحقیق.. 58
2-4-1- پژوهش های خارجی.. 58
2-4-2- پژوهش های داخلی.. 58
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 65
3-2- روش پژوهش.... 65
3-3 جامعه آماری.. 66
3-4- نمونه آماری.. 66
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات... 67
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 68
3-6-1- تعیین اعتبار( روایی)پرسشنامه. 68
3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد)پرسشنامه. 68
3-7- تجزیه و تحلیل آماری.. 70
فصل چهارمتجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1- یافتههای توصیفی پیرامون نمونه تحقیق.. 72
4-2- تحلیل توصیفی و استنباطی فرضیه های تحقیق.. 74
فصل پنجم ارائه نتایج و پیشنهادات تحقیق
5-1- مقدمه. 86
5-2- نتایج توصیفی.. 86
5-3- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)86
5-3-1- فرضیه های فرعی.. 87
5-4- پیشنهادات... 88
5-4-1- پیشنهادات برای سازمان :88
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 90
5-5- محدودیت های پژوهش.... 90
منابع.. 91
منابع فارسی.. 91
منابع لاتین.. 91
فهرست اشکال
شکل 4-1: نمونه تحقیق براساس مقطع تحصیلی.. 72
شکل 4-2: نمونه تحقیق براساس شغل پدر73
شکل4-3: بررسی نمونه به تفکیک شغل مادر74
فهرست جداول
جدول 4-1: نمونه تحقیق به تفکیک مقطع تحصیلی.. 72
جدول 4-2: نمونه تحقیق به تفکیک شغل پدر73
جدول 4-3: نمونه تحقیق به تفکیک شغل مادر73
جدول 4-4 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 74
جدول 4-5ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 75
جدول 4-6 خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی.. 76
جدول 4-7 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 76
جدول 4-8ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 77
جدول 4-9خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی معلم.. 78
جدول 4-10 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 78
جدول 4-11ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 79
جدول 4-12خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی پدر80
جدول 4-13 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 80
جدول 4-14ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 81
جدول 4-15خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی مادر82
جدول 4-17ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 83
جدول 4-18خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی همسالان.. 84
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
در فرهنگ فارسی عمید سود مساوی با بهره ، نفع ، ضد زیان و فایده معنی شده و زیان معادل نقصان ، خسارت ، ضرر و ضد سود
در فرهنگ علوم اقتصادی Prfit) ) را عبارت از سود، نفع و منفعت می داند و چنین ادامه می دهد در اصطلاح علم اقتصاد نظری بخش باقیمانده عواید یک تصدی است پس از وضع پرداخت به عوامل سرمایه بهره زمین ( اجاره ) و کار و مدیریت ( مزد و حقوق ) که بدان اصطلاح سود خالص یا نفع خالص PureProfit داده اند.
در اصطلاح حسابداری سود افزایش در ثروت است در نتیجه فعالیت یک تصدی اقتصادی
نفع خالص معمولا عبارتست از تفاوت میان قیمت فروش و قیمت مایه هرگاه مخارج فروش و مخارج اداری از نقع کل ( ناخالص ) کسر شود سود خالص یا عایدی خالص بدست می آید .
فهرست مطالب
تعریف سود و زیان ........................................................................................... 1
سود زیان از دید اقتصادانان - آدام اسمیت ، دیوید ریکاردو ، مارکس ................... 1
جنبه های حقوقی سود و زیان شرکتهای سهامی عام .............................................. 8
مفهوم درآمد................................................................................................... 10
درآمد حاصل از فروش در حقوق ایران .............................................................. 10
مفهوم سال مالی .............................................................................................. 14
مفهوم هزینه .................................................................................................... 16
مفهوم ذخیره ................................................................................................... 16
مفهوم سود ..................................................................................................... 17
ماهیت حقوقی سود .......................................................................................... 17
ماهیت حقوقی زیان ......................................................................................... 18
اندوخته قانونی ................................................................................................ 19
تقسیم سود ...................................................................................................... 21
تقسیم سود سهام .............................................................................................. 22
سود سهمی ..................................................................................................... 23
تعیین مبلغ سود قابل تقسیم ................................................................................ 24
نحوه پرداخت سود و مدت آن .......................................................................... 25
سود موهوم ..................................................................................................... 26
سود موهوم از نظر قانون تجارت ........................................................................ 26
مصادیق سود موهوم در شرکتهای سهامی ایران .................................................... 26
ضایعات عادی تولید ........................................................................................ 26
ضایعات غیر عادی تولید ................................................................................... 27
مطالعه تطبیقی ................................................................................................. 28
روند تقسیم سود سهام در آمریکا ...................................................................... 29
اعلان سود ...................................................................................................... 32
تئوریهای تقسیم سود ........................................................................................ 33
سود و زیان شرکت سهامی عام و مقررات مالیاتی ................................................ 36
نتیجه گیری ..................................................................................................... 54
منابع ............................................................................................................. 56
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 395 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
به دنبال تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در دیــماه سال 1369 توسط مجـلس محتـرم شورای اسلامی ، شـــرکت آب و فاضلاب به لحاظ اقلیمی و منطقه ای در تــــاریخ 11/4/1371 به عنوان یک شرکت مستقل تشکیل و آغاز به کار نمود.
شرکت آب و فاضلاب با توجه به رسالت و اهداف خود که ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و هم چنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای تحت پوشش می باشد، سعی نموده است تا با ایجاد تغییرات ساختاری و ایجاد بسترهای لازم در جهت مهندسی نمودن عملیات ، بهره برداری بهینه از تاسیسات و تجهیزات موجود ، مکانیزه نمودن فعالیت ها ، آموزش و بهسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی شرکت، استقرار نظام مدیریت کیفیت ، یکسان سازی و تعریف سیستماتیک فرآیندها ، تسهیل در انجام امور عملیاتی و اجرایی به خصوص در جهت افزایش رضایت مندی شهروندان و ... تحولی بنیادین در نگرش ، رویکردها و اهداف سازمان ایجاد و به دنبال آن ارتقای بهره وری و افزایش کمی و کیفی عملکرد خود را محقق سازد.
ارکان شرکت : مجمـع عمومی ، هیئت مدیره و بازرسان قانونی می باشند که ریاست مجمع به عهده وزیر نیرو بوده و اعضای هیئت مدیره ، نمایندگان صاحبان سهام می باشند .
فهرست مطالب
فصل اول: معرفی شرکت آب وفاضلاب . 1
معرفی2
مقــدمـــه3
ویژگی ها:3
اهداف :4
راهبــردهـــا :4
مفهــوم چشم انداز سازمانـی :5
لـــزوم و اهمیت چشم انــداز :5
معرفی مدیران:7
چارت سازمانی8
شرح وظایف:8
مراسمات:12
محاسبه حق انشعاب:17
چارت همایشها:18
پیشینه همایشها:19
محورهای همایش:19
فصل دوم: حقوق و دستمزد در شرکت آب و فاضلاب... 22
تعریف:23
دستمزد مستقیم:23
دستمزد غیر مستقیم:23
اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد:24
حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :24
جمع آوری و نگهداری اطلاعات شخصی پرسنل:28
حسابداری حقوق و دستمزد:37
فصل سوم: انبارداری در شرکت آبفا .. 39
تعریف انبار :40
انواع انبارها :40
تعریف انبارداری40
وظایف انباردار :41
کدگذاری کالاها:42
حسابرسی انبار55
نقد،بررسی و مطالعه دستورالعمل شمارش موجودیها یا انبارگردانی:58
حقوق و دستمزد و فیش حقوقی60
ثبت اسناد حسابداری حقوق و دستمزد70
فصل چهارم: نتیجه گیری... 75
بحث و نتیجه گیری76
منابع.. 78
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
انگیزه ام در طرح این موضوع عمدتاً پاسخ به سوالات و اعترافات همکاران محترم پزشک و صاحبان حرف پزشکی در سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی است که چرا به دادگستری احضار و یا جنب می شوند و حتی در رابطه با جرایم حرفه ای که امری تخصصی است در محاکم عمومی تعقیب می شوند و به نتیجه رسیدگیهای هیئتهای بدوی و تجدید نظر انتظامی سازمان نظام پزشکی واقعی داده نمی شود و تخلفات صنفی و حرفه ای آنان علی رغم صدور رای نهایی مجدداً مورد رسیدگی واقع می شود. به همین منظور لازم می دانم موضوعات مربوط به این موضوع را به طور خلاصه و در حد و مجال مجله وزین سازمان پزشکی قانونی عنوان نمایم و تفصیل آن را چنانچه ضروری باشد به زمان مناسب دیگری واگذارم. بیجا نیست برای توضیح این مطلب مقدمتاً بدانیم مسئولیت چیست و مصونیت از تعقیب کدام است و پاسخگویی پزشک و صاحبان سایر حرف در برابر رفتار خلاف قانون از کدام نوع مسئولیت است.
فهرست مطالب
تعریف مسئولیت وموضوعات مربوط به آن
مسئولیت کفیری پزشک دررابطه با جرائم عمومی
مسئولیت کیفری پزشک دررابطه با جرائم ناشی از حرفه پزشکی
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1078 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شده است . این بانک هماکنون با پشتوانة هشتاد سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به مردم عزیز کشورمان در سراسر کشور فعال است. مأموریت این بانک خلق خدمات متمایز به صورت پایدار برای تأمین نیاز و افزایش بهرهوری است و با چشمانداز تحقق بانکی پیشرو در نوآوری و به کارگیری فناوریهای جدید در صنعت بانکداری و خدمات مالی همواره تلاش میکند.
بانک کشاورزی بانک تخصصی برتر منطقه ، پیشرو در نوآوری و بکارگیری فناوری های نوین در صنعت بانکداری و خدمات مالی است. انشاءالله
ماموریت ما خلق خدمات بانکی متمایز به صورت پایدار برای تامین نیاز و افزایش بهره وری مشتریان و به ویژه سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و افراد فعال در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و مرتبط به آن است.
o ارزش های اساسی که به آن می اندیشیم
فهرست مطالب
بانک کشاورزی8
بانک در یک نگاه8
معرفی بانک8
بانک در یک نگاه - چشم اندازها8
چشم انداز بانک کشاورزی8
بیانیه ماموریت بانک کشاورزی8
چکیده دستاوردها وافتخارات ملی و بینالمللی9
روابط عمومی10
خدمات برجسته و مسئولیتهای اجتماعی بانک11
ساختار سازمانی13
اساسنامه بانک کشاورزی14
شرایط افتتاح انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
مدارک لازم برای گشایش انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
نحوه استفاده از حساب :27
ویژگی های عمومی حسابهای سپرده سرمایه گذاری28
انواع سپردههای سرمایه گذاری مدت دار (کوتاه مدت و بلندمدت)28
سپرده قابل تقسیم و قابل انتقال29
طرح آتیه30
آتیه30
طرح آتیه بانک کشاورزی30
خدمات ارزی31
عملیات خرید وفروش ارز( اسکناس ونقودبیگانه)32
حوالجات ارزی مشتریان33
عملیات اعتبارات اسنادی33
بروات اسنادی33
ضمانتنامه های ارزی34
ارائه انواع خدمات ارزی درمناطق آزادتجاری – صنعتی35
عملیات مشاوره و راهنمایی مشتریان به منظورتسهیل عملیات بانکی بین المللی35
سایر خدمات35
سیستم نوبت دهی :36
سیستم بانکداری اینترنتی37
خدمات بانکداری اینترنتی :37
نکات امنیتی استفاده از بانکداری اینترنتی (Internet Banking)40
تماس با ما42
روابط عمومی45
معرفی45
معرفی درخواست قرار ملاقات49
خدمات ویژه بانک کشاورزی برای زنان50
ایران کارت51
فرم درخواست صدور ایران کارت53
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریقمالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت استو میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این میان، فرارمالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا درآمدهای مالیاتی کشورها،همواره از آنچه که برآورد می شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهشاین دو پدیده به کار می گیرند یا از طریق اصلاح نظام مالیاتی، به چاره جویی برمیخیزند.
فرار مالیاتی چیست؟
هرگونه تلاشغیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید ومنافع مشمول مالیات به مقامات مسئول ، فرار مالیاتی خوانده می شود.
تعریففرار مالیاتی، برای انواع مالیات ها یکسان است. در فرار مالیاتی، به رغم تطبیقفعالیت با قوانین، در اجرای فعالیت یک یا چند ضابطه مصوب مراجع ذی ربط تعمداًنادیده گرفته می شود.
فهرست مطالب
مقدمه ................................................................... 4
انواع مالیات بر ارزش افزوده.............................................. 6
ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه ها ................................ 8
مالیات بر در آمد کشاورزی................................................ 21
مالیات بر در آمد مشاغل.................................................... 22
مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی............................................. 36
نتیجه گیری ............................................................. 48
منابع 51