فروشگاه فایل شیک

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل شیک

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

خرید و دانلود بررسی معیارهای مورد استفاده حسابرسان مستقل درارزیابی تداوم

صورتهای مالی به عنوان هسته مرکزی گزارشگری مالی حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی بنگاههای اقتصادی و تجاری است که به منظور استفاده طیف وسیعی از استفاده کنندگان تنظیم میگردد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 238 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86
بررسی معیارهای مورد استفاده حسابرسان مستقل درارزیابی تداوم

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

چکیده تحقیق:

صورتهای مالی به عنوان هسته مرکزی گزارشگری مالی حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی بنگاههای اقتصادی و تجاری است که به منظور استفاده طیف وسیعی از استفاده کنندگان تنظیم میگردد .لذا این صورتهای مالی باید وضعیت این بنگاهها را به نحو روشنی مشحص نماید .حسابرسبه عنوان مستقل بر کیفیت این اطلاعات نظارت دارد . تحقیق حاضر با رعایت روش تحقیق طراحی و اجرا شده و متشکل از 5 فصل است فصل اول شامل تشریح موضوع توصیف آن و موارد استفاده افراد و اشخاص حقوقی و سایر استفاده کنندگان از نتایج این تحقیق میباشد.در فصل دوم به مبانی نظری موضوع تحقیق و روشهای آماری اشاره میشود.در فصل سوم اشاره ای به روشهای تحقیق و فرضیه های تحقیق و جامعه آماری و نمونه آماری شده است.در فصل چهارم به بررسی فرضیه های تحقیق و آزمون تک تک آنها می پردازیم وسپس نتایج لازم گرفته میشود.و بالاخره در فصل آخر نیز به خلاصه ای از تحقیق صورت گرفته و همچنین یافته های تحقیق و نتیجه گیری پرداخته میشود.


فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده تحقیق.

فصل اول )کلیات طرح تحقیق

1-1) مقدمه

1-2) تشریح و بیان موضوع .
1-3) فرضیه های تحقیق
1-4) ضرورت انجام تحقیق
1-5) اهداف اساسی تحقیق .
(1-6)قلمرو تحقیق
1-7) مفاهیم و اصطلا حات کلیدی

فصل دوم ) مبانی نظری تحقیق

2-1) مقدمه
2-2) اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری
2-3) ماهیت تداوم فعالیت .
2-4) درجه شمول تداوم فعالیت .
2-5) تداوم و اصول حسابداری .
2-6) تداوم فعالیت و ارزش گذاری دارایی ها .
2-6-1) ارزش تسویه .
2-6-2) بهای تمام شده تاریخی .
2-6-3) ارزش جاری .
2-6-4) ارزش فعلی جریان های نقدی
2-7) اثرات تداوم فعالیت برحسابرسی
2-9) مبانی نظری شاخص ها
.
فصل سوم )روش و ساختار تحقیق
3-1) مقدمه
3-2) دامنه تحقیق
3-3) روش تحقیق 0
3-4) ابزار اندازه گیری .
3-5) تهیه پرسش نامه و جمع آوری اطلاعات .
3-6) پایانی ( قابلیت اطمینان ) پرسش نامه
3-7) اعتبار ( روایی ) پرسش نامه ...
3-8) روش توزیع پرسش نامه ..
3-9) معایب پرسش نامه
.
فصل چهارم )تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
4-1) آمار اطلاعات عمومی ( جمعیت شناسی ) .
4-2) تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از نمونه آماری .
4-2-1) نگاره های آماری ..
4-2-1-1)میانگین هر شاخص و میانگین مبنا..
4-2-1-2)محاسبه انحراف معیار هر شاخص
4-2-2) آزمون فرضیه هابا استفاده از آمار استنباطی .
4-2-2-1) فرضیه شماره یک
4-2-2-2) فرضیه شماره دو .
4-2-2-3) فرضیه شماره سه .
4-2-2-4) فرضیه شماره چهار
4-2-2-5) فرضیه شماره پنجم
4-2-2-6) فرضیه شماره شش
4-2-2-7) فرضیه شماره هفت .
4-2-2-8) فرضیه شماره هشت

فصل پنجم ) خلاصه تحقیق و نتیجه گیری

5-1) خلاصه تحقیق
5-2) نتایج تحقیق .
5-3) محدودیت های تحقیق
5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی .

پیوست ها .
منابع و مأخذ 85



خرید و دانلود Multiphysics Modeling Using COMSOL

کتاب مدلسازی بکمک کامسول تحت عنوان Multiphysics Modeling Using COMSOL
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 44
فرمت فایل pdf
حجم فایل 32655 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 871
Multiphysics Modeling Using COMSOL

فروشنده فایل

کد کاربری 9
کاربر

این محصول کتابی است که همانطور که از نامش پیداست دو هدف را دنبال می کند

مدل سازی محیط های مالتی فیزیک

مدلسازی با نرم افزار کامسول

یعنی شما با این کتاب با دو مبحث پر طرفدار آشنا خواهید شد.

این کتاب به زبان اصلی است.


خرید و دانلود توربین بخار

کتاب توربین بخار شرح کاملی از توربین بخار
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 39
فرمت فایل pdf
حجم فایل 6189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 238
توربین بخار

فروشنده فایل

کد کاربری 9
کاربر

این محصول فایل pdf در مورد توربین بخار می باشد که شامل بخش های زیر است

تعریف توربین بخار

تجهیزات تولید بخار

تله بخار ها

طبقه بندی انواع توربین

اجزا و قطعات

آب بندها

ولوها و شیرها

تنظیم دور توربین

برج خنک کن و کندانسور

سیستم خلا

یاتاقان های توربین

لوله کشی توربین بخار

روغنکاری

بهره برداری

تعمیرات

عیب یابی و ...


خرید و دانلود مبانی پمپ ها

این محصول فایلی کامل، مختصر و مفید در مورد پمپ است
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 52
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4391 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116
مبانی پمپ ها

فروشنده فایل

کد کاربری 9
کاربر

این محصول کتابی در مورد پمپ می باشد که مبانی پمپ را توضیح میدهد

این کتاب شامل بخش های زیر می باشد

مقدمه ای بر پمپاژ و انواع پمپ

تئوری پمپ گریز از مرکز

دسته بندی پمپ گریز از مرکز

پروانه ها

سرعت مخصوص

تاثیر خواص فیزیکی بر پمپاژ

کاویتاسیون


خرید و دانلود گزارش کار آموزی در اداره آب و فاضلاب

گزارش کار آموزی در اداره آب و فاضلاب
دسته بندی عمران
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
گزارش کار آموزی در اداره آب و فاضلاب

فروشنده فایل

کد کاربری 2050
کاربر

خرید و دانلود رساله طرح نهایی مجتمع تجاری مسکونی

مطالعات کامل رساله معماری طرح نهایی مجتمع مسکونی تجاری
دسته بندی معماری
بازدید ها 61
فرمت فایل doc
حجم فایل 21658 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
رساله طرح نهایی مجتمع تجاری مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 2050
کاربر

آنچه در این تحقیق خواهید خواند گذری است هرچند مختصر بر مسائل و معیارهایی که در ساخت و طراحی مجتمع مسکونی و تجاری مورد نیاز است و مسلماً در این مسیر راهنمایی های دقیق و دلسوزانه اساتید محترم خود کمک بزرگی بر درک و توانایی در حل مشکلات امر طراحی مجتمع مسکونی تجاری است


خرید و دانلود گذر و نظری بر سقاخانه

نخست باید معنی دین و هنر مشخص شود و سپس ربط حقیقی دین و هنر مورد تحقیق قرار گیرد تا در نهایت بتوان برای پرسش مذکور پاسخی مستدل یافت
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 59
فرمت فایل docx
حجم فایل 1340 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 169
گذر و نظری بر سقاخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

نخست باید معنی دین و هنر مشخص شود و سپس ربط حقیقی دین و هنر مورد تحقیق قرار گیرد تا در نهایت بتوان برای پرسش مذکور پاسخی مستدل یافت .

«دین به معنای کل عبارت است از مجموعه فرامین ، قواعد و دستورات و احکام الهی که برای خیر و سعادت و کمال انسان توسط پیامبران به بشر ابلاغ شده است . عنایت دین خیر و کمال مطلق است و کمال مطلق زیبایی حقیقی و جمال مطلق است . دریافت حقیقت مطلق ، شهودی است و عشق ذاتی ابنای بشر به حقیقت مطلق (حقیقة الحقایق) منشا شهود است و شهود میسر نشود الا به مسیر روح درعالم قدس و استغراق در دریای وحدت و آشنا شدن ذوق به توحید .[1]»

حقیقت دین ، معرفت الهی است . موضوع و هدف دین ،‌وجود مطلق (‌خداوند)‌ است وشریعت ( دین ) راه و رسم الهی شدن را به انسان می‌آموزد تا صفات الهی در وجود انسان تجلی یابد و به مقام خلیفه الهی رسد .

الذی احسن کل شی خلفة و خدا کسی است که هر چه را آفرید ، نیکو آفرید (‌آفریده او در نهایت حسن و زیبایی است ) .

در جهان چو حسن یوسف کس ندید حسن آن دارد که یوسف آفرید

حضرت امام ( ره ) در کتاب شریف[2] دعای سحر می‌فرمایند :« بهاء به معنای زیبایی است و زیبایی عبارت است از وجود ، پس هر چه خیر و زیبایی و سناهست همه از برکات وجود است و سایه آن است تا آن جا که گفته‌اند مساله اینکه وجود عبارت از خیر و زیبایی است همه از بدیهیات است پس وجود، همه‌اش زیبایی و جمال و نور و روشنی است و هر قدر وجود قوی‌تر باشد زیبایی‌اش عامتر و زیباتر خواهد بود .»

وجود تجلی واجب الوجود است . این تجلی و ظهور ، جلوه ی کمال مطلق و جمال مطلق و مساوی زیبایی است . اگر زیبایی ذات هنر باشد غایت هنر به امر خارج از ذات دلالت ندارد . پس غایت هنر همان حقیقت ذاتی آن و حقیقت ذاتی هنر ، زیبایی حقیقی است . از این باب ،‌موضوع و هدف ، دین و هنر امری واحد است . در هنر زیبایی حقیقی وجود مطلق و به عبارتی جمال مطلق است و از حیث تفاوتی میان موضوع دین و هنر نیست .

« فلوطین معتقد است :« جسم زیبا از طریق بهره‌یابی از نیروی صورت بخشی که از صور خدائی می‌آید ، وجود پیدا می‌کند . عقل و هر چه از عقل فیضان می‌یابد زیبایی اصیل روح است نه زیبایی ناشی از امور بیگانه و بدین جهت است که می‌گویند روحی که نیک و زیبا شود همانند خدا می‌گردد زیرا خدا منشا بخش بهتر و زیباتر هستی و به عبارت بهتر منشا خودهستی یعنی زیبایی است . روح ، موجودی خدائی و خود جزئی از زیبایی است و به هر چه نزدیک شود و دست یابد ، آن را تا آن حد که قابلیت بهره‌وری از زیبائی دارد ، زیبا می‌سازد ، اگر بینی که زیبا نیستی همان کن که پیکر تراشان با پیکر می‌کنند ،‌ هر چه زیادی است بتراش و دور بینداز ، این جا را صاف کن ، آنجا را جلا بده ، کج را راست کن و سایه را روشن ساز و از کار خسته شو تا روشنایی خدائی فضیلت ، درخشیدن آغاز کند و خویشتن داری را برا و رنگ مقدسش بینی ،‌روح اگر خود زیبا نباشد زیبایی را نمی‌تواند دید از این رو کسی را که می‌خواهد نیکی و زیبایی را ببیند نخست خود را باید همانند خدا کند و نیک و زیبا شود .»

اگر ذات هنر دینی است ، صورت هنر هم تجلی همان ذات است و صورت از ذات خود نمی‌تواند تخلف کند . این صورت ، صورت محسوس است و در هنرهای تجسمی که با عینیت سروکار دارد صورت جسمانیه نامیده می شود .

« میکل آنژ» می‌گوید :« هنر خوب برای نزدیکی به پروردگار است و در واقع جلوه‌ای از مظاهر زیبایی اوست .... نقاشی خوب ذره‌ای از کمال حق و نشانه‌ای از آوای موسیقی جان بخش آنست .... پس کفایت نیست استادی چیره باشی . باید روحت صفا داشته باشد و سلامت فکرت از روح القدس نشأت گیرد .

«چکشم سنگ‌های سخت را صورت می‌دهد دستم آن را بر می‌گیرد هم فرمان می‌دهد یا آن را زیرو رو می‌سازد . بنابراین نیروی دیگری است که سنگ سخت را نرم می‌کند و چکش خداوند است که زیبایی می‌آفریند . من وبسیاری مثل من ، وظایفشان را چون فرمانی که از طرف پروردگار به آنان داده شده ، انجام می دهند من با وجود ضغف و پیری ، به سبب عشق به پروردگارم که همه امیدم بسته به اوست به هیچ وجهی از وظایفم دست برنخواهم داشت .[3]»

« میر عماد حسنی » بر بیان صفات کاتب ( خوشنویس ) چنین می‌نویسد :« بدان که کاتب باید از صفات ذمیم احتراز نماید زیرا که صفات ذمیمه در نفس علامت بی‌اعتدالی است و حاشا که از نفس بی ‌اعتدال کاری آید که در او اعتدال باشد .» [4]و حال نگاهی گذرا می اندازیم به موضوع پروژه سقاخانه این ساحت پاک و مقدس ، این جگر پاره‌ی باور مردم ، مکانی که نامش یادآور گلوهای تشنه و سیراب شده است و منظرش از خنکای طراوت و نمناکی فضا ، تا وجود آب و خیسی در و دیوارش حکایتگر سرگذشت ویژه خود است .

حکایت گوشه‌ای از فرهنگ اجتماعی مردم پیشین این مرز و بوم است که توجه واحترام به آن بخشی از ذهنشان را به خود مشغول می‌داشت . سقاخانه ؛‌محلی که هنوز مردم بر آن دست و پیشانی و لب می‌سایند تا مراد خود گیرند . این تراوشگاه اندیشه‌ی یقین و حاجت که بامدادان تواضعگاه عابران مصفا بوده و پسینگاهان پذیرای خسته از سرکارآمدگان روز به پیاله‌ای آب .

سقاخانه ، تجسم عینی پاره‌ای از فرهنگ اعتقادات دینی مردم این دیار است ، که با هر گره و قفل و نشانی که به در و دیوارش زده شده ، داستانی از آرزوها و گرفتاری‌ حاجتمندانش را در بر دارد .

«در فرهنگ سقاخانه ، نگاه به زندگی جور دیگری است . اگر چه آدم‌ها خود را از آن سیراب می‌سازند ولی : گره می‌زنند تا گره کارشان گشوده شود .

قفل می‌کنند تا کلید بن بستهای زندگی‌شان رابجویند .

پول می‌ریزند تا قرضشان ادا گردد.

شمع می‌افروزند تا تیره‌گی را بنده سازند .

نشانی می‌کوبند تا دست اقبالی در بختشان را بکوبد .

و به عین می‌بخشند تا به ذهن طلب کنند .

در این فرهنگ صحبت از سادگی دلهایی است که رنگ تدلیس و تلبیس به خود نگرفته‌اند و پاکی دل خویش را به شباهت آینه‌ای قلمداد کرده‌اند،‌که پاسخ طلب حاجتشان را در آن ، هم چون تصویری ناپیدا به انتظار می‌نشیند

فهرست مطالب

مقدمه....................................................................................................................... 1

فصل اول : نماد و نگرشی نمادین

1-1 نماد و نگرش نمادین به هستی ...................................................................... 6

1-2 نماد و نقش آن در زندگی ........................................................................... 10

فصل دوم : سقاخانه

2-1وجود افتراق فضاهای سنتی و مدرن............................................................. 13

2-1-1 شناختی از دو واژه «نوگرایی» و «سنت گرایی»...................................... 13

2-1-2 گرایش به فضاهای شهری سنتی ............................................................. 14

2-1-3 مقایسه فضاهای سنتی و مدرن ............................................................... 16

2-2 فرهنگ واژگانی سقاخانه .............................................................................. 18

2-3 علل پیدایش سقاخانه ................................................................................... 24

2-4 دو عنصر اساسی در سقاخانه ..................................................................... 31

2-4-1 آب............................................................................................................. 32

2-4-1-1 آب عنصر مقدس و مشترک در ادیان پهنه ی ایران زمین................... 34

2-4-1-2 آب در دیگر آیین های باستانی............................................................. 36

2-4-1-3 آب در ادیان و آیین ها.......................................................................... 37

2-4-1-3-1 آب در دیانت یهود............................................................................ 37

2-4-1-3-2 آب در مسیحیت ............................................................................... 38

2-4-1-3-3 آب در آیین مندائی و صابئین ......................................................... 38

2-4-1-3-4 آب در اسلام ................................................................................... 39

الف : بازتاب آب در اسلام .................................................................................... 39

ب: آب در عرفان اسلامی – ایرانی ....................................................................... 40

ج: آب ، واقعه کربلا و آب تربت ............................................................................ 42

د: آب و مذهب دو روی یک سکه‌اند در سقا خانه ................................................ 45

2-4- 2 آتش ........................................................................................................ 50

2-4-2-1 آتش و نور در ایران باستان ............................................................... 50

2-4-2-1-1 اهمیت آتش و نور درجهان بینی آفرینش ایران باستان ................. 53

2-4-2-1-2 آتش و نور واسطوره های آن در فرهنگ آریایی ........................... 53

2-4-2-2 کارکرد رمزهای آتش و نور در اسلام ............................................... 54

2-4-2-3 کارکرد رمزهای آتش و نور در ایران ................................................ 55

2-4-2-4 نور و هنر ............................................................................................ 56

2-5 معماری سقا خانه ......................................................................................... 57

2-6 عناصر نمادین سقا خانه ............................................................................... 60

2-6-1 آینه ........................................................................................................... 61

2-6-2 شمع ( چراغ نفتی ، لوستر ) ...................................................................... 63

2-6-2-1 شعله شمع ........................................................................................... 64

2-6-2-2 سوگند به نور و روشنایی و فروغ و شمع افروزی ............................ 66

2-6-2-3 شمع گردانی در مراسم مقدس ............................................................ 67

2-6-2-4 شمع در سقا خانه : آتش و آب ........................................................... 67

2-6-3 قفل ........................................................................................................... 68

2-6-4 آدمکهای فلزی .......................................................................................... 70

2-6-5 پنجه ........................................................................................................ 72

2-6-6 چشم ......................................................................................................... 74

2-6-7 ظرف سقا خانه‌ای .................................................................................... 75

2-6-8 ستاره ....................................................................................................... 76

2-7 تزئینات دیگر سقاخانه .................................................................................. 76

2-7 -1 کتیبه نویسی............................................................................................. 76

2-7-2 سنگاب....................................................................................................... 80

2-8 رنگ در سقاخانه .......................................................................................... 81

2-8-1 پیشینه ای از رنگ .................................................................................... 81

2-8-2 خواص رنگ سبز ..................................................................................... 82

2-8-2-1 مسرت بخشی و شاد آور بودن .......................................................... 83

2-8-2-2 تقویت تحمل پذیری و صبر ................................................................. 83

2-8-3 رنگ سبز در سقاخانه .............................................................................. 84

2-9 معرفی تعدادی از سقاخانه‌های معروف

2-9-1 سقاخانه عزیز الله ..................................................................................... 90

2-9-2 سقاخانه سردر مجلسی ............................................................................ 92

2-9-3 سقاخانه طوقچی ....................................................................................... 93

2-9-4 سقاخانه آقا میرزا اسدالله روضاتی .......................................................... 95

2-9-5 سقاخانه در دشت .................................................................................... 97

2-9-6 سقاخانه حاج آقا شجاع ............................................................................ 99

2-9-7 سقاخانه پنج شنبه دین ........................................................................... 101

2-9-8 سقاخانه قدیمی رو به روی سردر مسجد جورجیو .............................. 103

2-9-9 سقاخانه‌های درب امام .......................................................................... 105

2-9-9-1 سقاخانه دالان درب امام .................................................................. 105

2-9-9-2 سقاخانه صحن شمالی درب امام ..................................................... 106

2-9-9-3 سقاخانه مجاور درب امام ............................................................... 107

2-9-10 سقا خانه مسجد حکیم ......................................................................... 108

2-9-11 سقا خانه هارونیه ................................................................................ 109

2-9-12 سقاخانه درب کوشک .......................................................................... 110

2-9-13 سقاخانه بیدآباد ................................................................................... 110

2-9-14 سقاخانه حاج محمد جعفر .................................................................... 111

2-9- 15 سقاخانه قصر در دشت ..................................................................... 112

2-9-16 سقاخانه گرگ یراق .............................................................................. 113

2-9-17 سقاخانه گذرهارونیه ........................................................................... 114

2-9-18 سقاخانه حاج علی ................................................................................ 115

2-9- 19 سقاخانه آقانور ................................................................................... 116

2-9-20 سقاخانه ترکها ...........................................117

2-9- 21 سقاخانه مسجد سید ...........................................118

2-9-22 سقا خانه تاج الدین ...........................119

2-9-23 سقاخانه مسجد لبنان .........................................120

2-9- 24 سقاخانه مسجد ذکر الله .................121

فصل سوم : مکتب سقا خانه

3-1 مکتب سقا خانه و پیدایش آن .................. 122

3-2 هنرمندان مکتب سقا خانه .................. 127

3-2-1 منصور قندریز ...................... 127

3-2-2 حسین زنده رودی ...... 129

3-2-3 پرویز تناولی .......................131

3-2-4 فرامرز پیل آرام ............133

3-2-5 ژازه طباطبایی ....................... 134

3-2-6 جعفر روحبخش .......................... 135

3-2-7 مسعود عربشاهی ..........................135

3-2-8 ناصر اویسی ................................ 137

3-2-9 صادق تبریزی ..............138

3-3 تطبیق برخی آثار هنرمندان سقاخانه با ادعیه و طلسمات ....... 139

منابع ........................165


خرید و دانلود طراحی کتابخانه عمومی

عنوان پروژه، طراحی کتابخانه عمومی است این نوع کتابخانه ها، بر خدمات اجتماعی در سطح شهر تأکید می کند
دسته بندی معماری
بازدید ها 59
فرمت فایل docx
حجم فایل 3067 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 119
طراحی کتابخانه عمومی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنـوان پروژه:

عنوان پروژه، طراحی کتابخانه عمومی است. این نوع کتابخانه ها، بر خدمات اجتماعی در سطح شهر تأکید می کند.

در ایجاد کتابخانه عمومی، فرض بر این نهاده می شود که یک انسان هر چه بیشتر بداند فرد مفیدتری به حال جامعه خود خواهد بود و از این رو برای همه افراد یک جامعه باید امکاناتی فراهم آورد تا مطابق نیازهای خویش، خواندن آنچه را به حال خود مفید می دانند، در دسترس داشته باشند.

بیان ضرورت های طراحی

کتابخانه گردآورنده تلاش های فرهنگی، هنری، علمی و فنی بشر و قلب نظام اطلاع رسانی یک جامعه است. و با توجه به جایگاه محوری ارتباطات و اطلاع رسانی در تمدن کنونی کتابخانه نهادی است که در عین حفظ میراث دیروز نقشی فعال در شکل دادن به امروز و تغییر جامعه به سوی فردای متعالی دارد. و به این اعتبار کمتر نهادی را می توان یافت که چنین پیوند اساسی با وضع حال و سرنوشت آینده نسبتاً دور یک ملت داشته باشد.

شهر مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، در مقاطع مختلف تاریخی علاوه بر مؤثر بودن در سرنوشت کشور، به عنوان کانون علم و ادب زادگاه اندیشمندان بسیاری بوده است.

ولی با این وجود به دلیل کمبود مراکز فرهنگی اجتماعی، این استان همواره از فقر فرهنگی اجتماعی زیادی رنج می برد.

تا جائی که برای انجام یک مطالعه جامع و مناسب برای یک موضوع، نمی توان حتی یک کتابخانه و یا مرکز فرهنگی مناسب را انتخاب نمود و برای به دست آوردن کوچکترین اطلاعات در هر زمینه ای، نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی است که از عهده اغلب
دانش پژوهان و دانشجویان خارج است.

از سوی دیگر دور افتاده بودن شهر نسبت به مراکز علمی و فرهنگی کشور، کار سفر کردن به این شهرها را مشکل کرده است و باید زمان و هزینه زیادی صرف آن کرد. لذا توجه به ساخت مراکز فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی در این منطقه، علاوه بر تبدیل شدن آن به کانون علم و فرهنگ در شرق کشور، می تواند زمینه ساز تقویت و پیشرفت سیستم آموزشی گردد.

از جنبه دیگر، وجود مراکز دانشگاهی و تعداد زیاد دانشجویانی که دسترسی به منابع اطلاعاتی جدید و دست اول، یکی از حقوق اولیه آنان است، ضرورت وجودی این مسئله را بارزتر می کند.

از سوی دیگر به منظور صرفه جویی در وقتی که در مسیر رفت و آمد چند کتابخانه اصلی شهر صرف می شود، پیشنهاد می شود کتابخانه هایی در مناطق مختلف شهر ساخته شوند تا علاوه بر رفع نیاز علاقه مندان، مکانی برای ترغیب سایرین به این مهم باشند.

به طور قطع وجود کتابخانه های بزرگ و مجهز با مقیاس کارکردی شهری و حتی فراشهری، با توجه به موقعیت شهر مشهد، برای تأمین نیازهای عملی، فرهنگی و ... اقشار مختلف، الزامی است.

اما با توجه به نیاز جامعه امروز که تقویت فرهنگ مطالعه در میان توده مردم است، شاید بهتر باشد علاوه بر تجهیز هر چه بیشتر کتابخانه تخصصی، در فکر ایجاد کتابخانه هایی با فضایی هماهنگ و آمیخته با فضاهای شهری و زندگی روزمره توده مردم به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم.

فهرست مطالب

پیشگفتار .............................. 1

فصل اول : مطالعات پایه ....................... 5

فصل دوم : مطالعات زمینه ......... 28

فصل سوم : مطالعات تکمیلی ........... 45

فصل چهارم : مطالعات تطبیقی ............ 70

فصل پنجم : معرفی و آنالیز سایت ........ 86

فصل ششم : مبانی برنامه فیزیکی ........... 95

منابع ................................... 117


خرید و دانلود بررسی و تدوین ویژگیهای کیفی ابریشم مورد استفاده در فرش دستباف

ابریشم واژه ای است که جلال و زیبایی را در ذهن تداعی می کند ، ابریشم و بریشم ، حریر ، قز، افریشم و فریشم نیز گفته اند
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 49
فرمت فایل docx
حجم فایل 9011 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123
بررسی و تدوین ویژگیهای  کیفی ابریشم مورد استفاده در فرش دستباف

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 3
فصل اول
سابقه نوغانداری در کشورهای آسیا 6
فصل دوم
سابقه نوغانداری در ایران از دوره هخامنشی تا کنون 10
فصل سوم
نحوه پرورش کرم ابریشم 16
تفریخ تخم نوغان 17
مرحله پروش لارو. حرارت و رطوبت،دما،تغذیه،تمیز کردن بستر 19
مرحله تنیدن پیله 21
برداشت پیله 22
فصل چهارم
طبقه انواع نژاد بر اساس مناطق تجاری و بومی 25
فصل پنجم
چرخه تولید تخم نوغان 32
فصل ششم
بیماریها و آفات کرم ابریشم 35
فصل هفتم
واریته های توتهای مختلف 39
فصل هشتم
فرآوری پیله (ماده اولیه صنعت ابریشم) 44
فصل نهم
بررسی ویژگیهای کیفی ابریشم 52
ابریشم پرز 52
ابریشم چله 53
صمغ گیری ابریشم با مواد گوناگون 54
صمغ زدایی در ایران 78
فصل دهم
تصاویر 80
فصل یازدهم
نتیجه گیری 98
منابع و ماخذ 103
چکیده :
ابریشم واژه ای است که جلال و زیبایی را در ذهن تداعی می کند ، ابریشم و بریشم ، حریر ، قز، افریشم و فریشم نیز گفته اند . در فرهنگ معین : ابریشم ، ماده ای است که کرم مخصوصی به نام
( کرم پیله ) ترشح می کند و با آن لانه ای بیضی شکل برای خود می سازد ، یا رشته تارهایی از تارهای پیله که برای دوختن و بافتن از آن استفاده می شود . در فرهنگ عمید : ابریشم ماده ای است که کرم ابریشم از غده های خود به شکل نخ بسیار نازک ترشح می کند و با آن لانه ای بیضی شکل می سازد که پیله نام دارد ، پیله ها را با بخار آب نرم می کنند تا سررشته ها پیدا شود ، آن گاه رشته ها را به هم تاب می دهند تا به ضخامت معّین برسد . بنا به افسانه ای که قدمت 4600 ساله دارد، یکی از ملکه های چین به نام سی لین شی ضمن گردش درجنگل متوجه تارهای نازکی شد که به دور شاخ و برگهای درختان توت تنیده شده بود. او با جمع آوری و ریسیدن تارها و بافتن آنها پارچه های نازک و لطیفی تهیه کرد و همین سبب شد تا در حدود سه هزار سال تولید و پارچه آن در انحصار چینی ها باشد و اگر کسی این را فاش می کرد با مجازات مرگ روبرو می شد . با وجود چنین سیاست سخت گیرانه در سال 419 بعد از میلادیک شاهزاده خانم با فرمانروای کشور ختن (ترکستان خاوری امروز ) ازدواج کرد ، وی چون علاقه زیادی به شوهرش داشت بی آنکه از مجازات مرگ بهراسد مقداری تخم نوغان در گیسوی خود پنهان و به شوهرش تقدیم کرد و به این ترتیب در سرزمین ختن کرم ابریشم متداول شد .بعدها به دلیل طوایف هون ، اهالی ختن ناگزیر به ترک وطن شدند و شماری نیز به ژاپن و برخی به مغولستان و کوه ها مهاجرت کردند . در نتیجه پرورش کرم ابریشم در کشورهای یاد شده آغاز شد و چون ابریشم بسیار گرانبها و پرارزش بود ، در سال 552 میلادی دو مبلّغ مذهبی که برای اشاعه مسیحیت در نواحی مورد اشاره اقامت گزیده بودند هنگام بازگشت در میان عصای توخالی خود مقداری تخم نوغان پنهان کردند و از طریق ترکستان و ایران به قسطنطنیه رساندند . کسانی که ورود ابریشم را مرتبط با جاده ابریشم می دانند ، معتقدند ابریشم در حدود 330 سال پیش از میلاد از چین به ایران راه یافته و تا مدتی بعد از ظهور اسلام رواج داشته است . در حقیقت این پدیده اتفاقی به تدریج پایه گذار صنعت پرورش تهیه ابریشم در جهان شد و در حال حاضر بیش از 35 کشور جهان در تولید ابریشم مشارکت دارند .


خرید و دانلود نقش برجسته های تخت جمشید

تخت جمشید را می توان تقریباً همانند ارگ ها ویا دژهای حکومتی و سکونت گاهی ایران در دوران اسلامی داشت،
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 67
فرمت فایل docx
حجم فایل 4095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
نقش برجسته های تخت جمشید

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

فهرست

مقدمه

ابزارها

مدت زمان ایجاد نوش

سازمان کار در تخت جمشید

معیار حجاران برای تناسب در تخت جمشید

مقایسه مهتدان، اسبها و ارابه ها

مقایسه قطعات مرکزی نشاندهنده ی شاه در مواقع بار دادن

قص بالدار در هخامنشی

بال ها

فهرست منابع

مقدمه:

تخت جمشید را می توان تقریباً همانند ارگ ها ویا دژهای حکومتی و سکونت گاهی ایران در دوران اسلامی داشت، زیبا پادشاهان یا حاکمان ایالت ها یا شهرهای بزرگ در ایران بر اساس شیوه ای کهن، فضاهای سکونت گاهی، حکومتی و تشریفاتی خود را غالباً درون محوطه ای محصرر و دارای استحکامات دفاعی می ساختند که در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی حتی المکان در امان باشند. این گونه مجموعه ها که آن ها را دژ، کهندژ، قلعه یا ارگ می نامیده اند، افزودن بر فضاهای سکونت گاهی، حکومتی و تشریفاتی، عرصه ها و فضاهای متنوعی برای برخی از انواع فعالیت های خدماتی و نظامی داشتند. چنین الگویی در طرحی شهری از دوران پیش از اسلام تا اواخر دوره قاجار در بسیاری از نواحی و مناطق سرزمین گسترده ایران وجود داشته است وتخت جمشید و آنچنان که داریوش در کتیبه ای به آن به عنوان یک دژ اشاره کرده است، باید نمونه ای از دین گونه ارگ های سکونت گاهی- حکومتی، تشریفاتی دانست درباره چگونگی ساختن بناهای روی صفحه هنوز اطلاعات روشنی به دست نیامده ، البته کتیبه ای از داریوش درباره شیوه ساختن کاخی در شوش وجود دارد که گویای چگونگی انجام فعالیت های بزرگ ساختمانی در آن دوران است و می توان حدس زد که در ساختن تخت جمشید از همان شیوه استفاده شده است.

مساحت کل تخت جمشید 14000 متر مربع بوده و در دامنه کوه رحمت شرف به جلگه مردودشت واقع شده و با تراشیدن قسمتی از کوه به وجود آمده است. پلکان ورودی بنای تخت جمشید از تخته سنگ های عظیم تراشیده شده است. این پلکان به یک لیوان منتهی می شود که گاوه های بالدار با سر آدمی از آن پاسداری می کنند. در این ایوان، کتیبه ای از خشایار شاه دیده می شود. در این کتیبه نوشته شده که این « درگاه همه ملت هاست»

نازک کاری و حکاکی سراسر بناهای تخت جمشید با دقت و وسواس در خور یک بنای شاهانه و مقدس انجام گرفته است. گرچه مجسمه های تخت جمشید تا حدود زیادی از سر مشق های آشوری در برخی جنبه ها از نقش برجسته های اقوام دیگر اقتباس شده اند ولی در آنها، رفتار و حالت متفاوت خوشایند وعبرت آموزی به چشم می خورد. همه تصاویرها با وقار و بر کنار از زندگی هستند و در آن ها،احساس آگاهی از حضور آسمانی دیده می شود.