دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
ارزشیابی اقتصادی
1 تفاوت CBA و CEA را شرح دهید
در تجزیه و تحلیل هزینه منفعت(CBA)، فهرستی از تمامی هزینه ها و منافع یک مداخله تهیه کرده بشرطی که همه این هزینه ها و منافع با واحد مشابه ( پول) قابل سنجش و قیاس باشد و سپس پیرامون اینکه آیا برونداد خاص ارزش صرف هزینه را دارد یا خیر ، تصمیم گیری مینماییماما در تحلیل هزینه اثربخشی ، درحالیکه هزینها با واحد پولی سنجیده
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3117 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
پیشینه آذین و تذهیب در هنر کتاب آرایی ایران، به دوره ساسانی می رسد. بعد از نفوذ اسلام در ایران، هنر تذهیب در اختیار حکومتهای اسلامی و عرب قرار گرفت و «هنر اسلامی» نام یافت. اگر چه زمانی این هنر از بالندگی فرو ماند، اما مجددا پویایی خود را به دست آورد. چنانکه در دوره سلجوقی مذهبان، آرایش قرآنها، ابراز و ادوات، ظرفها، بافته ها و بناها را پیشه خود ساختند و چندی بعد، در دوره تیموری این هنر به اوج خود رسید و زیباترین آثار تذهیب شده به وجود آمد.
هنرمندان نقاش، صحافان و صنعتگران ، به خواست سلاطین از سراسر ایران فراخوانده شدند و در کتابخانه های پایتخت به کار گمارده شدند. بدین ترتیب ، آثار ارزشمند و با شکوهی پدید آمد. در دوره صفوی ، نقاشی، تذهیب و خط در خدمت هنر کتاب آرایی قرار گرفت و آثاری به وجود آمد که زینت بخش موزه های ایران و جهان است. اما رنج هنرمندان بی ارج ماند و ارزش آنان در زمان زندگیشان شناخته نشد و هنر نقاشی به ویژه تذهیب ، پس از دوره صفوی از رونق افتاد. اگر چه هجوم فرهنگ غرب به ایران، حرکت پیشرو این هنر را کند ساخت ، ولی با زحمت هنرمندان متعهد و دوستداران هنر این مرز و بوم، شعله هنر تذهیب همچنان فروزان است.
شاید بتوان تاریخ آرایش و تذهیب قرآن را هم زمان با نوشتن آن دانست به این معنی که نخست به منظور تعیین سر سوره ها، آیه ها، جزوه ها و سجده ها آن را به نوعی تزئین می کردند. رفته رفته علاقه مفرط مسلمانان به قرآن و همچنین عشق به تجمل، هنرمندان را بر آن داشت تا در تذهیب آن دقت بیشتری به کار برند و در نتیجه این آثار از سادگی بیرون آمد و جنبه تزئینی به خود گرفت به خصوص قرآن هایی که در برای امرا و بزرگان نوشته می شد. این امر خود یکی از علل توجه هنرمندان به تزیین بیشتر و موجب تکامل فن تذهیب شد.
فهرست مطالب
مقدمه .......................... 1
فصل اول
تاریخچه .................... 6
تعریف تذهیب .......................... 13
ریشه یابی لغت تذهیب ....................14
واژگان تذهیب: ........................... 17
ابرک ................................. 17
اسلیمی (اسلامی) ................... 17
بند اسلیمی.....................17
تاج ........................18
جدول...........18
ختایی ...........18
داغ....................................18
دهن اژدر...............................18
سنجاق نشان .................... 18
شرفه........................ 19
شمسه............... 19
شمسه کوچک ..... 19
فرنگی 20
فصاصی 20
کتیبه سرلوحه ............ 20
کمند زرین ........................ 21
کره .......................... 21
لچک ترنج ....................... 21
لچکی واگیره ............ 21
ترنج .................. 22
سرترنج .......................... 22
سرلوحه.............. 23
کتیبه ..................... 23
ترصیع ................... 24
حاشیه .................. 24
قوس حلزونی ..........25
فصل دوم
مکتب های تذهیب ................... 25
ابزار و مواد کار: ......29
قلم مو.......... 29
طلا و نقره ................... 30
مهره ................................ 31
کاغذ ......................... 32
صفات مهم کاغذ ........... 32
رنگ ................. 33
پرگار، ترلینگ، خط کش ...............34
شیوه کار تذهیب ..........35
اصول قابل اهمیت در کلیات نقش ........40
فصل سوم
ختایی و اسلیمی (دیرینگی و ریشه مشترک) ................ 42
تعریف ختایی و گونه های آن ..................... 43
اسلیمی ............46
تعریف اسلیمی و گونه های آن ............. 47
صورت اسلیمی ................ 52
تزئین اسلیمی ...................... 53
چنگ و گره ................. 54
نشان و انواع آن: ........ 55
لچک نشان یا کتیبه نشان ....... 55
بته جقه نشان ........... 56
دل نشان ........... 56
ابرک نشان (اسلیمی ماری) ....56
نشان و اصل قاعده (نقش در نقش) .......57
تکوین نقوش (ترکیب اسلیمی و ختایی) ........ 58
جایگاه نشان ها در شمسه ........ 58
گره سازی .......... 59
شرفه ........... 59
فصل چهارم
تحول هنر در تذهیب.................... 60
طراحان و مذهبان قدیم ....................... 63
طراحان و مذهبان معاصر .................. 66
فصل پنجم
طرح نشان ........................................... 72
طرح ترنج .......................................... 73
طرح کتیبه .................... 74
طرح لچک ...................75
طرح تاج و سرلوح ........................................... 76
طرح واگیره اسلیمی و ختایی ..................... 78
طرح حاشیه ........... 79
منابع و مآخذ 80
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
وجود ویژگی های متنوّع در دوره های تاریخ تکوین معماریمسجد جامع کبیر یزد از یکسو و تضادّ در نوشته ها واقوال از دیگر سو،تاریخچه ای پیچیده و مبهم از این بنای مهمرا در پیشرو قرار داده است.این امر موجب آنن شد تا با هدف رفع ابهامات تاریخی مسجد و معرفی ان در دوره های تاریخی پژوهش حاضر شود.
بنای مسجد جامع کبیر یزد طی قرون متمادی بر بقایاو یا در کناربناهای متنوعی بنا گردیده که در متون تاریخی تحت عناوین مسجد جمعه شهرستان ،مسجد جامعع عقیق،مسجد جمعه قدیم در درده،مسجد جامع نو وبناهای الحاقی آن با اسامی گوناگون از آنها یاد شده است .
در بررسی حاضر از بناهایی که در قرون اولیه اسلامی تا نیمه قرن ششم ه.ق.در این مکان احداث شده تحت عنوان »بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد« یادد شده است که آثار بسیار اندکی از آن باقی است.نکته جایز اهمیت در رفع ابهامات تاریخچه مسجد آن است که هر ساخت و ساز و اقدام تازه ای در بنا،با تعمیرات و نوسازی آثار قبلیو به عبارتی با ابقاء و احیای آثار گذ شته توام است و این امر نه تنهادر بنا به طور خاص اتفاق می افتد،بلکه همواره با تغییر و تحولات محیطی مسجد نیز همراه است تاسازمان ،فضایی شهرراکه خود نیز به آن وابسته است ،تبلور و انتظامبخشد.
این مهم در بررسی تاریخی مسجد رهنمودی است تا نهوه برخورد پیشینیان با آثار گذ شته راروشن سازد،نگرش آن ها در قالب بنای منفرد نبوده،بلکه به عنوان یک فضای شهری، با هدف پرهیزاز تخریب و انهدام محیط عمل می کرده اند تا این اقدام به بی هویتی بنا و تزلزل در نظم اندامواره بافت های قدیمی شهرها منجر نگردد.
فهرست مطالب
پیشگفتار
روش پژوهش
منابع مورد استفاده
معرفی بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد
ابهامهای تاریخی
بررسی و مقایسه مدارک و شواهد تاریخی
تعدد بناهای اولیه
آثار مورخیّن متّقدم
آثار دیگر مورخین
آراء صاحبنظران
رسالة ماکسیم سیرو از مسجد جمعه یزد
وقف نامه جامع الخیرات
بررسی شجره نامه آل کاکویه یزد
آثار مورخین
بررسی های تاریخی معاصر در شجرة کاکوئیان
بانیان و تاریخ بنیان دو مسجد قدیمی
مسجد اولیه: مسجد جمعة شهرستان؛ یا مسجد جامع عتیق
مسجد ثانویه: مسجد جمعه در ده، مسجد جامع قدیم، مسجد گرشاسبی
جمع بندی
مکان یابی تاریخی بنا
سیر تحولات تاریخی بناهای اولیه
بررسی نهایی و نتیجه گیری
خلاصه ای از مطالب
منابع
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 23487 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این محصول طراحی کامل ترمز دیسکی برمبو است که فایل طرح آن در نرم افزارهای سالیدورک، تری دی مکس و همچنین با خروجی STL می باشد.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 30720 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این محصول طراحی کامل ترمز دیسکی برمبو است که فایل طرح آن در نرم افزارهای سالیدورک، تری دی مکس و همچنین با خروجی STL می باشد.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 2166 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول طراح بسیار ساده ای از یک نوار نقاله شیب دار در نرم افزار سالیدورک می باشد
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 25895 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول فایل کامل نوار نقاله 1.5 متری در نرم افزار سالیدورک می باشد
این محصول به دلیل حجم بالا در دو قسمت ارائه شده است که قیمت هر پارت 30000 تومان و در مجموع این پروژه 60000 تومان بوده که برای یک پروژه صنعتی بسیار ناچیز می باشد
به امید رضایت محصولات شما از محصولات این فروشگاه
در صورت نیاز به محصولات و پروژه مشابه می توانید سفارش خود را اعلام کنید تا در اسرع وقت انجام شود
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 35840 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
این محصول فایل کامل نوار نقاله 1.5 متری در نرم افزار سالیدورک می باشد
این محصول به دلیل حجم بالا در دو قسمت ارائه شده است که قیمت هر پارت 30000 تومان و در مجموع این پروژه 60000 تومان بوده که برای یک پروژه صنعتی بسیار ناچیز می باشد
به امید رضایت محصولات شما از محصولات این فروشگاه
در صورت نیاز به محصولات و پروژه مشابه می توانید سفارش خود را اعلام کنید تا در اسرع وقت انجام شود
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 233 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
مقدمه
اصولاً هر شبکه الکتریکی گسترده را میتوان شامل بخشهای تولید (Generation) و انتقال (Transformation) تبدیل (Transformation) توزیع (Distribution) و مصرف (Consumption) دانست .
خطوط هوایی انتقال انرژی که از اجزاء اصلی شبکههای الکتریکی گسترده محسوب میشوند وظیفه انتقال انرژی الکتریکی از نقاط تولید به مراکز مصرف را بعهده داشته و میتوان آنها را به رگهای حیاتی صنعت برق تشبیه نمود . در اغلب مواقع مسئله چگونه امر تغذیه انرژی الکتریکی را به مراکز تولید آن وابسته میدانند در صورتیکه تنها 35 درصد کل مخارج ایجاد نیروگاه و 65 درصد بقیه صرف انتقال این انرژی و رساندن آن به نقاط مصرف میگردد . همواره مورد توجه خاص دت اندرکاران صنعت برق و طراحان خطوط انتقال بوده تا با استفاده از تکنیکهای مدرن طراحی و بهرهگیری از آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه ضمن بالا بردن کیفیت انتقال ، هزینههای لازم را نیز به حداقل رسانند . نکته مهم دیگر که استفاده از تکنیکهای جدید طراحی را اجتناب ناپذیر میسازد تلفات انرژی در طول خطوط انتقال است که هر ساله درصدی از این انرژی را که با مخارج سنگین تهیه میشود بدون هیچ استفاده ای به هدر میدهد .
البته موضوع تلفات انرژی الکتریکی منحصر به انتقال بوده و در سایر بخشها مانند تولید تبدیل و توزیع نیز سهم توجهی از انرژی الکتریکی تلف میشود . آمارهای موجود نشان میدهند که در کشور ما سیر نزولی تلفات در بخش انتقال طی سالیان اخیر نسبت به سایر بخشها سریعتر بوده و این نتیجه بازنگری مداوم بر روشهای قبلی و به روز در آوردن آنها مطالعه و تحقیق مستمر و سرانجام تلاش در جهت دستیابی به آخرین تکنولوژی مورد استفاده در کشورهای پیشرفته در این زمینه میباشد.
به طور کلی بحث انتقال از آنجا آغازگردید که تولید انرژی الکتریکی در بعضی مناطق به سبب وجود پتانسیل و فاکتورهای لازم جهت تولید در آن نقطه افزایش یافت و میبایست این انرژی تولید شده به سایر نقاط هم ارسال میشد .
البته در سالهای پیدایش انرژی الکتریکی به علت محدود کردن امکان تولید فقط انرژی جریان مستقیم (D.C) با ولتاژ ضعیف را انتقال میدادند و نیروگاهها قادر بودند تنها چند خانه را تغذیه کنند . بعدها بتدریج نیروگاههایی ساخته شد که قادر بودند مجتمعهای بزرگتری را تغذیه نمایند .
تکامل صنعت ماشین سازی و بخصوص ماشینهای بخار و بالاخره پیدایش و تکامل توربینهای آبی و بخار تولید انرژی الکتریکی بیشتری را در یک نقطه امکانپذیر ساخت . با افزایش قدرت تولید در سالهای بعد ولتاژهای بالاتری جهت انتقال این قدرت مورد نیاز بود . لذا ولتاژ بتدریج بالاتر رفت به طوری که امروزه ولتاژ انتقال بوسیله سیستمهای سه فاز (AC) به حدود 1150 کیلووات هم رسیده است .
زیر انتقال توانهای بالا به مسافات طولانی تلفات انرژی را به شدت افزایش میدهد و متداولترین راه جهت کاهش این تلفات که مستقیماً با جریان مرتبط است افزایش ولتاژ انتقال است .
فهرست مطالب
فصل اول : مقدمهای در مورد خطوط انتقال و رگولاسیون ولتاژ در خطوط انتقال
مقدمه
مفهوم رگولاسیون ولتاژ
الف- خطوط انتقال کوتاه
ب- خطوط انتقال متوسط
ج – خطوط انتقال بلند
تاثیر ولتاژ بر روی ضریب بهره انتقال
راهحلهای کنترل ولتاژ در شبکه
عوامل افت ولتاژ
اهداف
فصل دوم
تعاریف یک سیستم قدرت و انواع شبکهها
تاثیرولتاژ بر روی ضریب بهره انتقال
علل استفاده از شبکههای سه فاز
انواع شبکهها
افت ولتاژ و تلفات انرژی
طراحی شبکههای توزیعی
فصل سوم : مقدمهای بر انواع انرژی در ایران
تولید و توزیع
منابع انرژی برق در ایران
انتقال و توزیع برق
توزیع نیرو
منابع انرژی طبیعی جدید و طبیعی موجود
فصل چهارم : انتخاب سطح ولتاژ در انتقال
مقدمه
انتخاب ولتاژ اقتصادی
الف) تعیین ولتاژ به کمک رابطه تجربی استیل
ب) تعیین ولتاژبه کمک منحنی تغییرات ولتاژ
ج) رابطه تجربی جهت تعیین ولتاژ انتقال در مسافت طولانی
د) یک رابطه تجربی دقیق جهت تعیین ولتاژ در انتقال
فصل پنجم : بررسی انجام ولتاژها
مقدمه
اضافه ولتاژهای موجی
اضافه ولتاژهای موقت
فصل ششم : اثر نوسانات ولتاژ بر دستگاههای الکتریکی و روشهای اصلاح آن
چکیده
1- اثر تغییرات ولتاژ بر عملکرد وسایل الکتریکی
2- افت ولتاژ مجاز در اجزاء شبکه
3- روشهای تنظیم ولتاژ در شبکه توزیع
4- تنظیم در قسمتهای مختلف شبکه توزیع
5- روش کنترل دستگاههای تنظیم ولتاژ
فصل هفتم : بهبود تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع انرژی الکتریکی
مقدمه
تصحیح کننده ولتاژ ترانسفورماتوری
تصحیح کننده ولتاژ راکتیو TSC/TSR
فصل هشتم : تنظیم سریع ولتاژ ژنراتور
1- تنظیم کننده تیریل
2- تنظیم کننده سکتور گردان
3- تنظیم کننده روغنی
4- تنظیم کننده آمپلیدین
فصل نهم : سیستم MOSCAD برای جبران افت ولتاژ
کاربرد عملی
مراحل تولید و توزیع نیروی برق
سیستم اتوماتیک کنترل شبکه توزیع از راه دور DA
پایه واساس طرز کار سیستم کنترل از راه دور DA
مشخصات مهم و اصلی MOSCADRTU
شرح جعبه MOSCAD کنترل از راه دور و قابل برنامهریزی
ارتباط متغیرها
فصل دهم : تنظیم ولتاژ ترانسفورماتور
تنظیم طولی ولتاژ
تنظیم ولتاژ زیربار
تنظیم عرضی ولتاژ
فصل یازدهم : بررسی کنترل ولتاژ و راههای جبران سازی آن
الف ) کنترل قدرت راکتیو و ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای متغییر
ب) عملکرد خطوط انتقال بدون جبران کننده
1- خط انتقال در شرایط بیباری
2- خط انتقال در شرایط بارداری
ج ) جبران کنندههای ثابت ، موازی در سیستم به هم پیوسته
د) انواع جبران کنندهها
جبران کنندههای راکتیو
و ) کندانسورهای سنکرون
هـ) جبران کنندههای استاتیک
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
مقدمه:
بازیگری قدمتی به خلقت انسان دارد . از زمان خلق بشریت بازیگری به عنوان حسی غریزی (حس تقلید انسان از پیرامون خود ) همراه با وی بوده است .
صورت ابتدایی بازیگری اجرای مراسمات مذهبی و آئین ها و رسومات مقدس بوده که به مرور به صورت یک هنر شناخته می شود و اینک می توان از آن به عنوان یک علم یاد کرد.
افرادی چون کنستانتین استانیسلاوسکی ، لی استراسبرگ ، استلاآدلر ، میر هولد ، پیتر بروک ، دیوید مامت ، گرتوفسکی، برتولت برشت و… به طور جدّی به پژوهش ، مطالعه و تجربه بازیگری پرداختند و موفق به ارائه بازیگری آکادمیک شدند.
مطالب این پایان نامه بعد از چهار سال تحصیل در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبا گرداوری شده و از آنجا که بازیگری رئالیستی رابستری برای ایفای انواع سبکهای بازیگری می دانیم، سعی کرده ام این سبک بازی را در چهار مرحلة اصلی به علاقمندان این فن ارائه دهم.
لازم به ذکر است که در این پایان نامه شرحی بر مکتب رئالیسم ضروری می نمود، لذا قبل از پرداختن به چهار مرحله، بخشی با عنوان «رئالیسم چیست؟» در ابتدای پایان نامه گنجانده شده است تا خواننده با شناخت مکتب رئالیسم به درک بهتری از مفاهیم پایان نامه برسد.
بعد از آشنایی با مکتب رئالیسم که در ابتدا آن را می خوانیم طی چهار مرحله – که در پایان نامه هر مرحله بنام یک گام معرفی شده – بازیگری رئالیستی بصورت گام به گام تشریح می گردد.
ضرورت به کار بردن عنوان «گام» توسط نگارنده به این خاطر است که خواننده با دقت هر چه بیشتر همچون راه رفتن ، گام به گام با مفاهیم پایان نامه آشنا شود. در واقع تا گام اول برداشته نشود گام دومی در کار نیست.
در گام اول به «آشنایی با نقش خواندن نمایشنامه » پرداخته می شود. در این قسمت ضرورت خواندن نمایشنامه در شرایطی ایده آل به بازیگر توصیه میگردد و در واقع به عنوان گام اول بازیگر جهت آشنایی با نقش محسوب میگردد.
بعد از گام اول بازیگر آماده برداشتن گام دوم یعنی « تجزیه و تحلیل نمایشنامه» میشود. در این قسمت شیوه تجزیه و تحلیل نمایشنامه به عنوان دومین مرحله جهت رسیدن به نقش شرح داده می شود.
گام سوم بازیگر «ساخت شرایط برونی» نقش میباشد. مرحله ای که بازیگر تا آن را پشت سر نگذارد نمی تواند به گام چهارم یعنی «ایجاد شرایط درونی» برسد. در این مرحله بازیگر با سپری کردن سه مرحله کلیدی به مرحله آخر رسیده و با ایجاد و ساخت شرایط درونی نقش آماده ایفای نقش میگردد.